Tildelte utdanningsprosjekter
Her finner du oversikt over tildelte utdanningsmiddelprosjekt og prosjektsammendrag for avsluttede prosjekter.
Pågående prosjekter
- Torunn Hatlen Nøst, NTNU, med prosjektet Styrket Veiledning i Praksis (SVIP) som veiledningsmodell for vernepleierstudenter i praksis- et pilotprosjekt
- Ole Kristian Brones Berg, HiMolde, med prosjektet Praksisstudier for bachelor i paramedisin: Kvalitet på praksisplasser og veiledning
- Katrine Høyer Holgersen, NTNU, med prosjektet Utprøving av en problembasertlæringsmodell i psykologutdanningen
- Hege Rasmussen Eid, Nord universitet, med prosjektet SimLed- Samhandling om simulering i ledelsespraksis: Simulering som integrert læringsaktivitet i ledelsespraksis for 3. års sykepleierstudenter
- Nina Reed, NTNU, med prosjektet Prosjektpraksis i videreutdanning innen psykisk helse, rus og avhengighetsarbeid
- Lindis Helberget, NTNU Ålesund, med prosjektet Økt læring i praksisstudier - Simulering og ferdighetstrening for sykepleierstudenter og helsepersonell i spesialisthelsetjenesten
- Julie Horn, NTNU, med prosjektet Sammen på tvers – et interprofesjonelt undervisningsprosjekt i obstetrikk.
- Margret Gyda Wangen, NTNU, med prosjektet Innføring av Styrket Veiledning i Praksis (SVIP) i utdanningen av intensivsykepleiere
- Athanasios Xanthoulis, Helse Nord-Trøndelag, med prosjektet Bruk av virtuell virkelighet (VR) for medisin- og sykepleierstudenter i sykehuspraksis: tverrfaglig simulering
- Siri Merete Brændvik, NTNU, med prosjektet Lære sammen i tverrfaglig praksis
- Else Marie Lysfjord, Nord universitet, med prosjektet Samhandling om simulering i praksisstudier (SamSiP): Simulering som integrert læringsaktivitet i kirurgisk, medisinsk og psykisk helse praksis
- Elin Rødahl Thingnes/ Kristin Rambech, NTNU, med prosjektet Styrket Veiledning i Praksis (SVIP) som veiledningsmodell i praksisstudier i radiografi - utvidelse og implementering med lokale tilpasninger i bruk av samarbeidsstillinger
- Hege Sletvold, Nord universitet, med prosjektet Kvalitet og Relevans i Praksis (KoRiP): et pilotprosjekt for tverrfaglig praksis i helseprofesjonsutdanninger
Avsluttede prosjekter
Alle prosjekter som mottar midler fra Samarbeidsorganet skal rapportere underveis i prosjektperioden, og leverer en sluttrapport etter endt prosjektperiode. Sluttrapportene publiseres her.
Ellen Berg, St. Olavs hospital, med prosjektet Undervisningsvideoer som kan styrke kvalitet, relevans og kapasitet i praksisstudier ved blodbank
Ellen Berg, St. Olavs hospital, med prosjektet Profesjonsrelevant IKT - undervisning for bioingeniørstudenter
Wenche Wannebo, Nord Universitet, med prosjektet DiSaP | Digital Samhandling i Praksisstudier: Digital veilederutdanning og elektronisk studentvurdering
Vigdis Schnell Husby, St. Olavs hospital
Styrket kvalitet og relevans i praksisstudier ved ortopedisk operasjonsavdeling
Inger Hilde Hagen, NTNU
Implementering og tilpassing av modeller for in situ simulering i praksis for spesialsykepleiestudenter. NTNU, Fakultet for medisin og helsevitenskap, Institutt for helsevitenskap i Ålesund
Tone Lovise Solbakken/Tage Jonas Holmquist, St. Olavs hospital
RIKS - Refleksjon I Kommunikasjon og Samhandling. St. Olavs Hospital HF, Klinikk for anestesi og intensivmedisin
Siver Andreas Mostue, NTNU
Fremtidsrettet, yrkesrelevant praksisundervisning i Farmasi ved NTNU. NTNU, Fakultet for medisin og helsevitenskap, IKOM
Truls Ryum, NTNU
Utprøving av ny praksisarena for profesjonsstudenter i psykologi. NTNU, Fakultet for samfunns- og utdanningsvitenskap, Institutt for psykologi
Siri Merete Brændvik, NTNU
«Swap»: Ressursutveksling mellom utdanning og praksis i fysioterapi. NTNU, Fakultet for medisin og helsevitenskap, INB
Mads Solberg, NTNU
In situ veiledningssimulering. NTNU, Fakultet for medisin og helsefag, Institutt for helsevitenskap i Ålesund
Malvin Arnold Torsvik, Nord universitet
Tverrprofesjonell samarbeidslæring. Nord universitet, Fakultet for sykepleie og helsevitenskap
Margret Gyda Wangen, NTNU (2018 og 2019)
Samarbeidsstillinger for bedre kvalitet og relevans i praksisstudier i sykepleierutdanningen innen psykisk helse. NTNU, Fakultet for medisin og helsevitenskap, ISM
Marit Kvangarsnes, NTNU
Praksisstudier for sykepleier- og medisinstudenter ved Øyeblikkelig Hjelp Døgnopphold i Trøndelag og i Møre og Romsdal. NTNU, Fakultet for medisin og helsevitenskap, Ålesund
Margret Gyda Wangen, NTNU
Samarbeidsstillinger for bedre kvalitet og relevans i praksisstudier i spesialsykepleierutdanningen. NTNU, Fakultet for medisin og helsevitenskap, ISM
Reidun Skar, NTNU
På samme kurs - utdanning og praksis for ergoterapeutstudenter. NTNU, Fakultet for medisin og helsevitenskap, INB
Jorunn Bjerkan, Nord universitet
Utprøving av kombinerte stillinger mellom sykepleriutdanningen ved Nord Universitet, Helse Nord-Trøndelag HF og kommuner i Nord-Trøndelag. Nord Universitet, Fakultet for sykepleie og helsevitenskap
Kristin Rambech, NTNU
Bruk av samarbeidsstillinger med styrket veiledning i praksis (SVIP). NTNU, Fakultet for medisin og helsevitenskap, ISB
Lene Elisabeth Blekken, NTNU
Økt klinisk vurderings- og beslutningskompetanse hos sykepleierstudenter og sykepleiere: Utprøving av kombinert stilling for å implementere SKUV i ortopedisk klinikk. NTNU, Fakultet for medisin og helsevitenskap, ISM
Gilda S. Opland, St. Olavs hospital
Styrket veilederkompetanse. St. Olavs hospital HF, Laboratoriemedisinsk klinikk
Guro Karlsholm, St. Olavs hospital
Samarbeidsstilling for bedre kvalitet og relevans i praksisstudier i sykepleierutdanningen. St. Olavs hospital HF, Fagavdelingen