Læringsportalen tilgjengelig på internett
Helse Midt-Norges Læringsportal var tidligere en ren ansattportal. Nå har andre brukergrupper, som primærhelsetjenesten, spesialisthelsetjenesten (andre helseregioner), pasienter, pårørende, studenter, vikarer, nyansatte og andre, fått tilgang til å ta kurs i Læringsportalen.
Publisert 03.04.2017
- Ansatte i Helse Midt-Norge kan fra internett, starte eller fortsette på kurs som ble startet på jobb, sier Kjell Åge Nilsen, ansvarlig for Læringsportalen i Helse Midt-Norge. - De har tilnærmet lik brukeropplevelse uavhengig om Læringsportalen startes fra Puls-PC eller private enheter.

- Læringsportalen fungerer etter nettbutikkprinsippet. Det vil si at alle kurssider er synlig for alle. Hvis man skal melde seg på et klasseromskurs eller starte et e-læringskurs/video må man identifisere seg, hvis det aktuelle kurset krever det. Alle gjennomførte kurs blir overført automatisk til Kompetanseportalen for ansatte.
Læringsportalen ble oppgradert i januar og det ble implementert mange feilrettinger og forbedringer av Læringsportalen, avslutter Nilsen.
Læringsportalen ble oppgradert i januar og det ble implementert mange feilrettinger og forbedringer av Læringsportalen, avslutter Nilsen.