Samhandlingen skal styrkes

Helse Midt-Norge kommer til å legge fram styresak med forslag til styrking av samhandlingen mellom helseforetakene i Trøndelag i september.

Publisert 15.06.2021
Sist oppdatert 16.06.2021
Tannhjul

Utredningen om framtidig samhandling og eventuell endring av helseforetaksstrukturen i Trøndelag har vært ute på høring på vårparten og det er få som ønsker å slå sammen Helse Nord-Trøndelag HF med St. Olavs hospital HF.

- Vi kommer til å jobbe med forslag til tiltak for å styrke samhandlingen mellom sykehus og enheter i Trøndelag og resten av Midt-Norge. Sammen med helseforetakene er vi allerede i gang med et prosjekt som ser nærmere på strømmene av interne gjestepasienter mellom våre helseforetak. Innspillene fra høringen vi har hatt vi bli en del av grunnlaget for den saken vi nå forbereder, sier adm.dir. Stig A. Slørdahl i Helse Midt-Norge RHF.

Les mer om utredningen av helseforetaksstrukturen i Trøndelag på vår infoside​

D​er finner du også alle høringssvar i saken.