Digitale innbyggertjenester i Helse Midt-Norge
Prosjektet har som mål å tilby digitale innbyggertjenester knyttet til rutineultralyd for gravide ved St Olavs hospital. Tjenestene vil bli tilgjengelige for innbyggerne via helsenorge.no og portalen «Min helse». Innbyggerne skal få en oversikt over sine timer i spesialisthelsetjenesten og mulighet til å kunne be om å endre tidspunkt for timen.
Kick off i prosjektgruppen Digitale innbyggertjenester i Helse Midt-Norge
I midten av september ble det gjennomført en kick off i Hemit sine lokaler.

Arbeidet som gjøres ved fødeavdelingen skal danne grunnlaget for at digitale innbyggertjenester skal tilbys alle pasientgrupper i Helse Midt-Norge. Under samlingen ble det arbeidet med interessentanalyse og beskrivelse av eksisterende prosess knyttet til henvisning og tildele time. Planlegging av prosjektet forventes å være fullført i løpet av høsten 2017, og oppstart av digitale innbyggertjenester for fødeavdelingen skal starte opp i løpet av første halvdel av 2018. Prosjekteier er Kjell Åsmund Salvesen, klinikksjef St.Olavs hospital som deltok sammen med prosjektdeltagere fra fødeavdelingen ved St Olavs og prosjektleder i Hemit. Prosjektet har som mål å tilby digitale innbyggertjenester knyttet til rutineultralyd for gravide ved St Olavs.