Søk pasientsikkerhetsmidler fra Helse Midt-Norge RHF

Er du ansatt i helseforetak* i Midt-Norge og ønsker å videreutvikle helsetjenesten?

Publisert 19.09.2021
Foto fra operasjonsrom

​Helse Midt-Norge RHF lyser i høst ut midler til pasientsikkerhets- og kvalitetsforbedringsprosjekter i helseforetakene i regionen. Prosjektene har oppstart januar 2022 og må senest avsluttes sommeren 2023, med en ramme på 50 000 – 300 000 kroner pr. prosjekt.

Målet med midlene er å bidra til at helsetjenesten skal videreutvikles slik at pasienter og brukere får trygg og god helsehjelp. Kommende utlysning vil prosjekter som bruker resultater fra nasjonale medisinske kvalitetsregistre prioriteres.

Prosjekter som ikke treffer disse områdene, skal være relatert til

Mer detaljert informasjon vil komme i utlysningstekst, som publiseres innen kort tid (senest 1. oktober). Dersom dette er aktuelt for deg og ditt fagmiljø, oppfordrer vi til å begynne å tenke på utforming av prosjektet allerede nå. Følg med på sosiale medier og her på nettsidene for mer informasjon om utlysningen!

Disse fikk tildeling i 2021:
Tildeling av pasientsikkerhetsmidler for 2021 (nyhetssak)

Kontaktperson HMN RHF:
Rådgiver for kvalitet og pasientsikkerhet ​Maria Henningsen, tlf. 47 61 86 29​

*Gjelder Sykehusapotekene HF, Helse Møre og Romsdal HF, Helse Nord-Trøndelag HF og St. Olavs Hospital HF